Despre Brandingul Companiei – webinar OFA UGIR partea a II-a

Organizația Femeilor Antreprenor din UGIR (OFA UGIR) a organizat un nou webinar tematic intitulat ”Branding & Public Speaking – tips & tricks”, în prezența trainerilor:

  • Amalia Georgescu – vicepreședinte OFA UGIR Regiunea Nord – Vest
  • Violeta Vijelie – membru OFA UGIR București

În cele ce urmează regăsiți sinteza informațiilor prezentate, care sperăm să vă fie utile în activitatea profesională: 

 ”Brandul tău vorbește!”

Violeta ne-a punctat următoarele informații valoroase:

  • Idea de branding a apărut din dorința de a demonstra posesia sau proprietatea asupra unor obiecte/proprietăți.
  • Branding-ul cere comunicarea să fie făcută pe baza unor criterii bine stabilite de către posesor.
  • Există branding personal și branding de companie, care pentru afacerile mici sau meseriile liberale se pot contopi, branding-ul companiei fiind strâns legat de cel al persoanei/specialistului care o reprezintă.
  • Dacă o firmă se află la început de drum, branding-ul companiei este imaginea proprietarului ei.

Pentru a seta un manual de branding și de comunicare corect, se recomandă ca reprezentanții organizației să răspundă la următoarele întrebări:

Ce caracteristici dorim să aibă brandul nostru?

Setați maxim 3-4 caracteristici.

Cum ne dorim să nu fie brandul nostru?

Lista de ”AȘA NU”

 

 

 

Care sunt valorile asociate brandului?

Aceste valori pot fi ulterior folosite în zona de promovare.

Care ne dorim să fie personalitatea brandului?

Ce dorim să transmitem?

Care dorim să fie elementele grafice și asocierile cu brandul?

Odată setată o direcție de comunicare în branding, se recomandă ca strategia de implementare a acesteia să fie setată pentru următorii 2 ani minim.

Toate aceste informații se sintetizează în manualul de branding al companiei, ce cuprinde si secțiunea dedicată manualului de identitate vizuală și multe alte elemente legale de mixul de marketing.

Pentru a completa acest manual, este bine să se facă o analiză detaliată din perspectiva celor 7 Axiome ale Comunicării:

  • Axioma 1: „Comunicarea este inevitabilă” sau „Non-comunicarea este imposibilă”. Acest principiu indică faptul că orice comportament este comunicare, indiferent de faptul dacă există sau nu indicii, semne şi semnale.
  • Axioma 2: „Comunicarea se dezvoltă pe două planuri: planul conţinutului şi planul relaţiei. Primul oferă informaţii, iar al doilea oferă informaţii despre informaţii”. Ceea ce înseamnă că aceleaşi cuvinte spuse de oameni diferiţi, pot avea semnificaţii diferite în dependenţă de modul în care sunt spuse, de accentele pe care le pune vorbitorul, adică comunică lucruri diferite.
  • Axioma 3: „Comunicarea este un proces continuu ce nu poate fi abordat în termeni de cauză-efect sau stimul-răspuns”. Acest fapt înseamnă ca nu trebuie să căutăm o cauză unică pentru un act de omunicare, deoarece comunicarea este permanentă.
  • Axioma 4: „Comunicarea se bazează atât pe informaţie în formă digitală (procesată de sistemul nervos central), cît şi pe informaţie analogică (procesată de sistemul neurovegetativ)”. Informaţia digitală se conţine în simboluri, este transpusă în cod binar, la nivelul neuronilor şi sinapselor. Informaţia analogică este conţinută în stimulii non-verbali şi este transpus în limbaj biochimic, la nivel hormonal.
  • Axioma 5: „Comunicarea este ireversibilă”. Ceea ce înseamnă că în momentul în care un act de comunicare sa realizat, declanşează transformări şi mecanisme ce nu pot fi întoarse înapoi.
  • Axioma 6: „Comunicarea implică raporturi de putere între parteneri, iar tranzacţiile ce au loc între ei pot fi simetrice sau complementare” ceea ce înseamnă că în comunicare nu poate exista mereu un raport de egalitate între parteneri.
  • Axioma 7: „Comunicarea implică procese de acomodare şi ajustare a comportamentelor”. Acest principiu are ca temei ipoteza că oamenii sunt diferiţi, percep diferit realitatea şi au interese şi scopuri diferite. Comunicarea umană poate fi ameliorată doar dacă se depune un efort reciproc de acomodare la stilul de comunicare al partenerului, la expresia sa lingvistică, la percepţiile şi experienţa de viaţă subiectivă.

Violeta a oferit apoi, în încheiere, și câteva sfaturi practice legate de implicarea susținătorilor de brand care pot încuraja utilizarea produselor sau serviciilor pentru a crește credibilitatea brandului.

De asemenea, a punctat și importanța setării ofertei unice de vânzare și identificarea elementelor de diferențiere ale brandului față de concurență.

Mai multe detalii despre Violeta Vijulie, unul dintre trainerii din cadrul webinarului OFA UGIR:

Violeta Vijulie 

Membru OFA UGIR București și fondator SENS. Atelier de comunicare

De 25 de ani în industria comunicării, Violeta Vijulie are cunoștiințe teoretice solide în domeniu. Alsolventă a Secției de Comunicare și Relații Publice de la Facultatea de Litere din București și a unui master în Comunicare Audiovizuală la SNSPA, Violeta și-a completat studiile cu seminarii, cursuri și conferințe de specialitate.

Este formator autorizat și cadru didactic asociat la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.

Conduce firma SENS. Atelier de comunicare, asociația Platforma pentru Educație Competitivă și numeroase inițiative în zonele comunicare, educație, administrație publică și accesare fonduri nerambursabile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *