Reprezentante ale patronatului OFA UGIR au participat, în perioada 28-31 iulie, la o sesiune de instruire, organizată de Secretariatul General al Guvernului, prin programul PNRR, finanțat de UE prin programul ”NextGenerationEU”.
Cursul ”Dezvoltarea capacității administrative a organizațiilor societății civile și a gradului de digitalizare a acestora”, predat de doamna prof. univ. dr. Mihaela Mureșan, este destinat ONG-urilor și organizațiilor non-profit din România.
Cei 26 de cursanți din această sesiune au reprezentat organizații non-profit din Iași, Cluj, Gorj, Constanța, Alba-Iulia, Suceava, București.
Echipa care a reprezentat patronatul OFA a fost formată din colegele noastre:
- Amalia Georgescu, vicepreședintă OFA UGIR Regiunea Nord-Est
- Carmen Fediuc, președintă OFA UGIR Suceava
- Oana Luca, președintă OFA UGIR Cluj
- Marinela Strâmbulescu, președintă OFA UGIR Gorj
- Viorica Cojocaru, coordonatoare departament comunicare OFA UGIR
De ce acest curs?
OFA susține necesitatea învățării continue pentru o mai bună cunoașterea a instrumentelor și pârghiilor destinate susținerii membrelor și pentru adaptarea constantă la realitățile socio-economice ale țării noastre și ale Europei în ansamblu.
Acest curs ne va ajuta să creștem rolul patronatului nostru în plan national și european.
”Într-un context dinamic și complex, acest program mi-a oferit o perspectivă amplă și profundă asupra necesității dezvoltării capacității administrative și a digitalizării, aspecte esențiale pentru consolidarea unui mediu propice în care organizațiile societății civile pot desfășura activități cu impact semnificativ. Unul dintre punctele forte ale cursului a fost abordarea holistică asupra rolului crucial pe care societatea civilă îl are în promovarea democrației, evidențiind și importanța unei colaborări strânse între organizațiile non-guvernamentale și administrația publică.
Am avut, de asemenea, ocazia să interacționez cu reprezentanți ai asociațiilor, fundațiilor, sindicatelor și patronatelor, oameni dedicați și competenți, ceea ce mi-a insuflat optimism și încredere în potențialul de colaborare și dezvoltare comună și mi-a reconfirmat faptul că patronatul OFA UGIR are forța, expertiza și motivația necesară pentru a coagula vocea unitară și semnificativă a femeilor antreprenor cu scopul de a contribui activ la dezvoltarea unui mediu de afaceri transparent, inovativ și sustenabil în România”, a punctat Oana Luca, președinta OFA UGIR Cluj.
Ce am învățat?
Cursul a abordat aspecte de interes major pentru organizații, precum:
- Conceptul de capacitate administrativă, de societate civilă și de dezvoltare durabilă,
- Legislația și mecanisme de participare/implicare/colaborare între societatea civilă și administrația publică,
- Metode de dezvoltare a capacității sectorului neguvernamental în vederea consolidării cadrului de colaborare dintre administrație publică și societatea civilă,
- Modalități de asigurare a unui mediu sigur și propice pentru activitatea societății civile, prin intermediul unui cadru juridic național solid, bazat pe recomandări/ exemple/ legislații internaționale,
- Metode și beneficii ale digitalizării activităților/proceselor/modului de funcționare al organizațiilor societății civile,
- Transparentizarea activităților societății civile prin intermediul instrumentelor digitale,
- Principii și mod de manifestare a dezvoltării durabile, egalitatea de șanse, nediscriminarea și egalitatea de gen.
Toate aceste informații ne-au ajutat să identificăm mai bine potențialul și rolul pe care îl are patronatul nostru în ecosistemul de afaceri românesc și european.
”Noutatea cursului a fost de înțelegere a necesității de a translata constant membrelor și potențialelor membre ale patronatului valorile, dar și rolul patronatului nostru – mai ales cel de coagulare a femeilor antreprenor pentru a avea voce unitară și semnificativă în dialogul cu decidenții guvernamentali și parlamentari.
Și a mai fost un moment de însuflețire a optimismului, a încrederii că există destui oameni valoroși, care gândesc bine, care sunt dispuși „să facă”. Oamenii simt nevoia de a se asocia și OFA UGIR are șansa unei creșteri naturale progresive, datorită valoroaselor reușite pe linie patronală de până azi!
Totodată am primit confirmarea necesității de a acționa în baza unui plan strategic ambițios și care contribuie la construirea parteneriatelor instituționale- așa cum este pentru OFA UGIR Programul 30 pentru 2030” a specificat Viorica Cojocaru, coordonator departament comunicare OFA UGIR.
Mai multe detalii despre activitățile și obiectivele noastre, puteți descoperi AICI.