Victoria Bulai – noua președintă OFA UGIR Iași!

„Femeia în afaceri este o combinație interesantă dintre blândețe, tărie de caracter, empatie, cu viziune extinsă la 360 de grade.”

*dialog cu Victoria Bulai, fondatoarea HR Training & Consultancy și noua președintă a OFA UGIR Iași

De ce o afacere în domeniul HR?

Cred că, mai degrabă, domeniul m-a ales pe mine. Întotdeauna mi-a plăcut să contribui la dezvoltarea, în același timp, a oamenilor și a business-urilor în care am fost implicată, ocupând de-a lungul timpului roluri de director Resurse Umane și director de Dezvoltare. Cele două domenii se întrepătrund perfect pentru a răspunde atât nevoii angajaților, cât și nevoii angajatorilor. În 2020 ideea de a îmbina cele două domenii a înflorit, o dată cu HR Training & Consultancy.

Cum v-a influențat experiența în domeniul resurselor umane perspectiva asupra leadership-ului și a managementului echipelor?

O dată cu experiența mi-am dat seama că am preluat rolul de director Resurse Umane într-un moment în care eu, personal și profesional, nu eram suficient de matură pentru acel rol, dar nici piața din România nu era încă suficient de matură, asfel încât să mă ajute semnificativ. Șansa mea a fost să merg la diverse cursuri în străinătate care mi-au lărgit perspectivele asupra acestui domeniu.

O influență semnificativă asupra mea a avut-o și activitatea într-o companie multinațională alături de directori de departamente cu experiență și cu background în business și în managementul echipelor. Mi-am dat seama că managementul echipelor devine eficient atunci când atingi echilibrul dintre nevoile angajaților și cele ale angajatorului. Aceste două tipuri de nevoi rareori ajung în mod organic în echilibru. Aici intervin experiența și abilitățile omului de resurse umane.

Ce v-a motivat să vă implicați activ în OFA UGIR și cum credeți că această organizație poate sprijini femeile din mediul de afaceri?

Mi-am dorit de mult timp să intru într-o comunitate de oameni profesioniști, însă am fost foarte selectivă – o dată, din cauza priorităților și apoi, din cauza plusului de valoare pe care îl puteam aduce și pe care mi-l putea aduce o astfel de comunitate.

Energia și sprijinul unei comunități sunt incontestabile, atunci când iei în calcul abordarea win-win. Probabil că fiecare dintre noi se poate identifica la un moment dat cu o astfel de comunitate.

Cum vedeți evoluția rolului femeilor în afaceri în România, în special în sectorul resurselor umane, și ce măsuri considerați că ar trebui luate pentru a susține această evoluție?

Cel mai mult am lucrat în medii în care antreprenorii și top managementul erau bărbați, iar acest lucru m-a ajutat enorm să-mi cunosc atuurile. Cred că așa cum e și în viața de zi cu zi, femeia în afaceri este o combinație interesantă dintre blândețe, tărie de caracter, empatie, cu viziune extinsă la 360 de grade, fapt pentru care numărul femeilor implicate în afaceri și în  roluri de management a crescut în ultimii ani. 

În ceea ce privește sectorul resurselor umane, acesta este dominat de femei, poate tot datorită acelor calități menționate deja. Vă voi da un exemplu, la un curs de resurse umane aproximativ 9 din 10 participanți sunt femei. Poate ar trebui încurajați și bărbații să se alăture mai mult acestui sector.

În calitate de expert în HR, ce sfaturi aveți pentru femeile care doresc să-și dezvolte cariera într-un mediu de afaceri competitiv?

Am urmărit îndeaproape Jocurile Olimpice de la Paris, dar am și fost implicată în organizarea și managementul celor două turnee de tenis de la Iași din iulie. Poate cel mai înalt nivel de competiție îl vedem în sport.

Mi-am dat seama că pentru a performa într-un mediu competitiv, este foarte importantă pregătirea (obiceiurile, mind-set-ul etc) până la momentul competiției, apoi adaptarea ta la condițiile de mediu și la nivelul concurenței. Cred că putem folosi aceste modele și în cariera de antreprenor.

Ce considerați că face diferența între un lider eficient și unul mai puțin eficient în domeniul resurselor umane?

Foarte pe scurt, cu riscul de a fi criticată, cred ca echilibrul dintre empatie (înțelegerea naturii umane în toate aspectele ei) și pragmatism (înțelegerea business-ului și a mediului de afaceri). Am întâlnit mai mult extremele.

Cum vedeți colaborarea dintre OFA UGIR Iași și alte organizații locale sau naționale pentru a sprijini dezvoltarea antreprenoriatului feminin?

Cred că o comunicare continuă și constantă între mediul de afaceri și organizațiile locale/naționale ar crea terenul potrivit pentru dezvoltarea antreprenoriatului în general și a celui feminin, în particular.

Ce inițiative concrete intenționați să promovați în cadrul OFA UGIR Iași pentru a susține formarea și dezvoltarea profesională a membrilor?

În primul rând voi promova proiectele începute și voi continua să susțin ceea ce s-a realizat până în acest moment. Voi sprijini membrele organizației prin organizarea de întâlniri recurente (cursuri, workshop-uri etc) cu specialiști care să contribuie la adăugarea de noi competențe și cunoștințe, dar și cu persoane din mediul de afaceri care pot servi drept exemplu sau reper pentru alte business-uri.

Ce sfaturi ați oferi tinerelor femei care doresc să-și dezvolte o carieră în resurse umane sau să devină antreprenori?

Îmi este greu să dau sfaturi, însă pot repeta, sub o altă formă cele menționate la două dintre punctele anterioare: să se pregătească continuu astfel încât să devină cele mai bune în domeniul lor de activitate și să echilibreze tot timpul empatia față de oameni cu pragmatismul business-ului.

Cum reușiți să îmbinați responsabilitățile din cariera dvs. de succes în HR cu cele din viața personală?

Oricât de straniu ar suna, eu nu separ viața profesională de cea personală și nu îmi este greu să fac switch-ul între task-urile care pot ține mai mult de un aspect sau de celălalt. Când obosesc, cer ajutor.

Cum echilibrați rolul de lider în afaceri cu cel de mentor pentru generațiile mai tinere de femei care doresc să intre în lumea afacerilor?

Cred că este în natura mea să conduc prin exemplu. Până la urmă, „meseria se fură” și cine este de-a dreptul interesat să învețe, vine către mine.  Este un mod de viață al meu să „walk the talk”, prin urmare cursurile pe care le țin au o mare componentă practică bazată pe experiența mea.

Care sunt obiectivele dumneavoastră principale pentru următorii ani în fruntea OFA UGIR Iași?

Îmi doresc să creștem și mai mult comunitatea cu membri activi, să facem și mai mult schimb de experiență și să ajutăm ne sprijinim reciproc pentru creșterea mediului antreprenorial feminin.

Cine este Victoria Bulai? Cine este antreprenoarea și femeia din spatele proiectelor? Ce o definește, ce o motivează, ce iubește să facă?

Sunt fiica părinților mei de aproape 45 de ani, sunt soția soțului meu de 25 de ani, mama fiicei mele de 24 de ani. Cred că am o forță interioară greu de stăvilit și un puternic simț al responsabilității față de mine și față de ceea ce mă înconjoară: natură, mediu, oameni.

Îmi place să învăț continuu și să testez în practică ceea ce învăț – cele două componente sunt pentru mine inseparabile.

Cu această ocazie dorim să o felicităm pe colega noastră, Victoria Bulai, pentru noua funcție și să îi urăm mult succes în viitoarele proiecte și inițiative ce vor susține dezvoltarea antreprenoriatului feminin românesc, atât la nivel local, cât și național!

De asemenea, îi mulțumim cu prețuire și apreciere Amaliei Georgescu, pentru toată implicarea și inițiativa de care a dat dovadă în timp ce a avut această funcție pe parcusul mandatului din 2021-2024!

Descoperă echipa de conducere OFA și președintele de județ AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *