Despre abilitățile de Public Speaking pentru antreprenori – webinar OFA partea 1

Organizația Femeilor Antreprenor din UGIR (OFA UGIR) a organizat un nou webinar tematic intitulat ”Branding & Public Speaking – tips & tricks”, în prezența trainerilor:

  • Amalia Georgescu – vicepreședinte OFA UGIR Regiunea Nord – Vest
  • Violeta Vijelie – membru OFA UGIR București

În cele ce urmează regăsiți sinteza informațiilor prezentate, care sperăm să vă fie utile în activitatea profesională: 

”5 pași simpli despre idea de Public Speaking”

Amalia ne-a punctat următoarele informații valoroase:

  1. Frica de a vorbi în public.

Nu există această frică, ci ascunde alte tipuri de frici: frica de a fi judecat, frica de a nu fi relevant, frica de a uita discursul, frica de a fi vulnerabil, frica de a se face glume pe seama mea, frica de emoții necontrolate sau lipsa controlului asupra corpului etc.

Acestea au, de obicei, legătură cu momente neplăcute din copilăria sau adolescența noastră, când fie am fost criticați, ”arătați cu degetul”, neacceptați, neiubiți și neajutați. Am trăit și am asociat acestor momente emoții negative pe care nu ne mai dorim să le trăim și, astfel, tragem o concluzie:

”Nu vreau să mai trec niciodată prin așa ceva”. ”Nu e de mine”. ”Am încercat și nu a mers” și așa mai departe.

Aceste frici acționează în consecință și crează diverse reacții în organism de care ne temem și care ni se par că nu sunt agreabile (”fluturii din stomac”, uscarea gâtului sau a gurii, transpirația mâinilor, tremuratul corpului, senzația de uitare și blocaj mental etc.).

Astfel, alegem ”să fugim” de vorbitul în public sau să ne ascundem în spatele ”nu e de mine, eu nu pot”, ca să scăpăm de aceste experiențe care ni se par că sunt extrem de neplăcute.

  1. Pregătirea continuă a mesajului și a prestanței personale.

Ca să scapi de o parte din emoțiile enunțate mai sus, o metodă e să te pregătești și să nu fii luat prin surprindere.

De ce? Dacă alegi lumea antrenoriatului, atunci nu mai ai voie sa fii nepregătit în promovarea serviciilor și produselor tale și, mai mult decât atât, a imaginii tale ca expert sau proprietar al firmei pe care o reprezinți.

În esență, tu ești ambasadorul numărul 1 al brandului tău.

O metodă prezentată de către Amalia este realizarea unui mesaj de prezentare proprie sau de promovare a firmei pe o pagina A4. Urmată de reducerea acesteia la A5, după care până la un paragraf sintetizat pe maxim un sfert de pagină.

  1. Învață să prezinți orice în maxim 1 minut.

Odată făcut acest mesaj de prezentare, e bine să îl inveți și să îl prezinți în maxim 1 minut. Cronometrează-te.

Ai reușit?

Atunci exersează mai mult și învață să prezinți si produsele sau serviciile tale tot într-un minut, sau orice consideri relevant pentru afacerea ta.

  1. Expune-te constant. Înfruntă aparentul ”necunoscut”.

Caută să vorbești oriunde cu oricine. Participă la conferințe, evenimente de networking, ia cuvântul în ședințe și pregătește-ți cărțile de vizită sau materiale de prezentare pe care să le oferi mereu celor cu care vorbești.

Incă ai emoții? Exersează acasă în fața oglinzii, în fața prietenilor, în fața angajaților. Vei vedea că încet încet vei căpăta curaj și vei deveni mai creativ în modalitatea de promovare.

  1. Fake it till you make it?

Nu crede în idea de a te preface, de a învăța pe de rost și de a transmite un mesaj mecanic.

De fapt, învață să CREZI ceea ce spui și faci, și apoi ulterior vei VORBI natural, pasional și credibil.

Deci, recomandăm să BELIEVE it till you LIVE it.

În final, Amalia Georgescu a mai oferit recomandări pe zona de vorbire în public și dezvoltare personală și recomandă participarea la cursuri de teatru, dicție, cursuri de dezvoltare personală și cursuri de etichetă și protocol sau de programare neuro-lingvistică, mai ales pentru cei care doresc să devină speakeri profesioniști.

Pentru această etapă, va fi necesară și realizarea unui test de personalitate tip DISC și de reevaluare a potențialului psihologic și profesional al persoanei în cauză.

Descoperă mai multe despre Amalia Georgescu, unul dintre trainerii acestui webinar:

Amalia Georgescu

Vicepreședinte OFA UGIR Reg. N-E și fondator AGEO Events

Amalia Georgescu este antreprenor din studenție, PR & Communication Expert și fondatorul AGEO Events – agenție de organizări evenimente corporate & private, consultanță și training-uri pe domenii precum marketing și relatii publice, cu o experiență de peste 18 ani.

De asemenea, alături de familia sa, gestionează și compania BIOCOMP, producător de dispozitive de dezinfecție și specialist în livrearea de sisteme de biosecuritate ecologică intergrată pe baza tehnologiei luminii UV-C.

Consideră că prin investiţia în propria persoană şi prin creşterea încrederii în sine este mult mai uşor să dăruim celor din jur, să ne implicăm în proiectele societăţii, să iubim, să fim responsabili cu deciziile luate şi să facem cu adevărat diferenţa acolo unde ne aflăm.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *