Cine este Mirabela Bujor Vaslovanu și ce reprezintă ea în comunitatea Bacăuană?
Hmm, o întrebare pe cât de simplă pe atât de complicată. Cred că cel mai greu îmi este să vorbesc despre mine, dar încep prin a spune așa: în primul rând sunt soție și mamă a doi copii minunați de 7 și 5 ani și asta este cea mai mare realizare a mea din această viață.
În al doilea rând, sunt femeie de afaceri în plină ascensiune, aș zice eu, absolventă a Universității ”Al. Ioan Cuza” din Iași, specializarea Contabilitate și Informatică de Gestiune, a unui master în Contabilitate, expertiză și Audit, membră a Corpului Experților Contabili și a Contabililor Autorizați din România, membră a Camerei Auditorilor Financiari din România, membru și coordonator în cadrul Organizației Femeilor Antreprenor din cadrul UGIR.
Cu o vastă experiență profesională dobandită încă de la terminarea facultății în 2008, când am avut norocul să lucrez pentru grupul de firme Iulius Holding din Iași plecând de la postul de economist și până la funcția de director economic al SC IULIUS MALL IAȘI.
Dupa 2013 viața m-a purtat înapoi pe meleaguri băcauane, de această dată având onoarea de a lucra ca Șef Serviciu Implementare Proiecte în Direcția de Dezvoltare Durabilă și Managementul Proiectului din cadrul Consiliului Județean Bacău, iar din 2021 pentru o scurtă perioadă de timp am fost Șef Resurse Umane în cadrul DGASPC Bacău. După ce am experimentat diferite domenii mi-am concentrat întreaga activitate în domeniul financiar contabil, domeniu care ma reprezintă, mă definește și care mă provoacă zi de zi.
Cine sunt eu? Am să răspund prin prisma unei cliente, “un altfel contabil” care promovează o contabilitate “next level”, care se pliază pe nevoile clientului, care este disponibilă, zâmbitoare, care este mereu acolo.
Ce servicii oferiți și cum vă pot contacta oamenii?
Societatea pe care o reprezint se numește Maris Cont Bacău, este o societate de contabilitate, expertiză contabilă, audit și servicii de consultanță în domeniul financiar contabil, membră a Corpului Experților Contabili și al Contabililor Autorizați din România și a Camerei Auditorilor Financiari din România, cu o experiență în domeniul financiar – contabil de peste 10 ani ce oferă servicii externalizate companiilor în domeniul contabilitate, salarizare, resurse umane, consultanță fiscală, auditare situații financiar contabile și auditare fonduri europene.
Mă puteți contacta telefonic sau prin intermediul canalelor Facebook, Instagram pe Expert contabil Mirabela Bujor Vaslovanu sau pe site la adresa: www.mirabelabujor.ro
Ați amintit mai sus că sunteți membră a Organizației Femeilor Antreprenor, puteți să ne spuneți despre ce este vorba?
Da, așa este, sunt membru al OFA UGIR (Uniunea Generală a Industriașilor din România) și președinte OFA UGIR la nivelul județului Bacău.
Organizația Femeilor Antreprenor este o organizație patronală din cadrul UGIR, este persoană juridică de drept privat, fară scop patrimonial, apolitică, nonguvernamentală și non-profit.
Cine face parte din această organizație patronală și care sunt obiectivele ei?
Din Organizatia Femeilor Antreprenor pot face parte toate doamnele și domnișoarele care cochetează cu business-ul, care dețin o afacere și care își doresc să se implice cât mai mult în activitatea de business women.
OFA UGIR are ca scop crearea unui mediu în care femeile antreprenor din toate industriile să-și poată promova la nivelul decidenților, soluțiile la diversele probleme ce apar în activitatea economică.
Obiectivul central al organizatiei noastre, constă în creșterea importantei rolului femeii în dezvoltarea societății romanești, sprijinirea, dezvoltarea, promovarea femeilor antreprenor și susținerea inițiativelor de business care generează produse și servicii inovatoare, atât pe plan național cât și la nivel european.
Ne dorim o Românie cu o administrație publică locală integră și competentă, care să acționeze pe baza principiilor solidarității și cooperării teritoriale, care să câștige respectul și încrederea cetățenilor prin onestitate și transparență în gestionarea resurselor publice în interes local, prin servicii publice de calitate, onorarea promisiunilor și asumarea rezultatelor activităților.
Urmărim cu atenție proiectele finanțate din fonduri europene. Deoarece acestea reprezintă o oportunitate pentru România de a recupera decalajele față de standardele europene. Doar printr-o reformă fundamentală și de durată a gestionării lor, vom putea fructifica această șansă la potențialul său maxim.
În același timp, ne dorim ca fiecare cetățean să aibă sanșă la o viață de calitate în România prin acces la servicii sociale de calitate, prin egalitate de șanse și de tratament, solidaritate între generații și sprijin instituțional simplificat, accesibil și deschis dialogului.
Cultura si turismul, sunt domenii de interes pentru noi, având în vedere rolul unificator și de expresie a valorilor spirituale, umane. Multe dintre membrele noastre au ales să-și desfășoare activitatea în aceste domenii, adunând în jur comunități și dezvoltându-le armonios.
De când există organizația și ce v-a determinat să faceți parte din această organizație?
Organizatia a luat ființă în anul 2020 la initiațiva unei doamne deosebite Mirabela Miron – care este președintele organizației și pe care o cunosc de foarte mulți ani (cred că de prin 2011-2012) – cu scopul de a crește importanța rolului femeii in dezvoltarea societății românești.
Ce m-a determinat să fac parte din orgaizație? Am fost invitată de președintele OFA UGIR la o conferință națională desfășurată în Târgu Neamț, având ca temă „Tinerii – o soluție pentru România într-o perioadă a crizelor suprapuse”. Atunci a fost momentul când am decis că și comunitatea femeilor antreprenor din Bacău trebuie să cunoască avantajele și beneficiile acestei organizații și evident să fim și noi reprezentate, Bacăul fiind printre puținele județele care nu au o astfel de filială.
Cum te vezi tu și OFA UGIR peste 5 ani?
Ooo, da, o întrebare de viitor. Îmi doresc ca OFA BACĂU să fie cunoscută fiecarei femei antreprenor, îmi doresc ca din această organizație să facă parte cât mai multe femei antreprenor din Bacău, îmi doresc să organizăm evenimente cum a fost cel de la Târgu Neamț, îmi doresc să ne susținem, să ne promovăm reciproc și să creem o comunitate frumoasă a femeilor de afaceri din județ.
Femeile de afaceri din Bacău au un potențial uriaș în zona antreprenoriatului feminin, există aptitudini, creativitate, știintă, determinare și cu toate astea nu există o comunitate de business unită, cu o voce puternică și unitară în mediul antreprenorial feminin din țară noastră.
O voce care să pledeze că egalitatea de gen să fie respectată și să nu mai fie umbrită de misoginismul comunitar / politic / instituțional. Trebuie să eliminăm barierele între bărbați și femei și să încercăm să trăim într-o lume cordială, plină de oportunități pentru toți. În acest context, OFA UGIR își propune să fie vocea unitară la nivel național cu scopul de a sprijini femeile din mediul de business românesc.
Cum poți veni în ajutorul femeilor antreprenor din Bacău?
Prin organizarea de întâlniri periodice, grupuri de lucru, conferințe. Putem spune că preocupările membrelor OFA UGIR acoperă toată plaja socio-economică. Şi anume:
– Antreprenoriat – Fonduri europene și guvernamentale;
– Agricultură – Sănătate – Turism – Dialog Social;
– Relații externe -Diaspora – Fiscalitate – Energie;
– Mediu – Cultură – Educație și formare profesională;
– Social și Dezvoltare Comunitară.
Bacăul este destul de definit în această zonă a antreprenoriatului feminin dar știi cum suntem noi femeile, multifuncționale, mame, doctori, bone, business women și din această cauză avem reticențe atunci când trebuie să ieșim în față.
Aici intervin eu și OFA UGIR, noi te ajutam să te exprimi, să evoluezi, să investești în tine.
Ați amintit mai sus că organizați intalniri, grupuri de lucru și conferințe, pe când astfel de activități în Bacău?
În Bacău deja a fost organizată o primă întâlnire în data de 21.11.2022 la Hotel C&C Karo Restort Bacău, unde au participat Mirabela Miron – președinte OFA UGIR, Amalia Georgescu – vicepreședinte OFA UGIR si Mihaela Pascariu – Managing partner grupul de firme Avisso – consultant fonduri europene, dar și femei de afaceri locale: Iuliana Petrunjel – APIUM FOOD, Coculeana Alupei – Imagecenter, Mădalina Bejenaru – Expresii Florale, Diana Simona Lupu – SpaMasaj, Lidia Chirilă – psihoterapeut, Beatrice Prisecaru – cosmetolog-Beauty Life și distribuitor oficial Kangen, Mariana Tanasă – Fundația Neghinita, Cristina Popa – Eco-Lab Bacău, Creangă Mirela – Florăria Miru Mirela, Iulia Ardeleanu Voineag – cosmeticiană și trainer Juliette Armand, Violeta Bujor – expert contabil Brivcont Consulting, Mădalina Boatca – Winmeeth – producător tâmplărie PVC.
Intenționez să organizez lunar astfel de întâlniri la care să participe cât mai multe femei antreprenor, să identificăm problemele cu care se confruntă, să găsim soluții împreună și să ne susținem. Anul viitor cu siguranță vom organiza o conferință națională cu invitați speciali.
Ce le-ai spune doamnelor care încă sunt reticente să vină la o astfel de întâlnire?
În primul rând le-aș sugera doamnelor antreprenor să fie open-minded, să fie deschise la oportunități, aceasta reticență de cele mai multe ori este o piedică în calea evoluției personale cât și a business-ului.
OFA UGIR nu este un partid politic, nu se achită taxă de participare la întâlniri, este o oportunitate pentru fiecare business în parte unde poți afla informații noi și după cum știm informația face diferenta, informația este putere.
Participând la o astfel de întâlnire, ai doar de câștigat: bagaj informațional nou, ajutor reciproc, promovare, susținere.
Puteți să ne spuneți 5 motive pentru care o femeie de afaceri să se prezinte la o astfel de întâlnire?
- Informație;
- Mentorat;
- Oportunitate;
- Consiliere;
- Upgrade professional.