Patronatul OFA: un plan strategic ambițios și parteneriatele instituționale sunt esențiale pentru îndeplinirea misiunii noastre

Reprezentante ale patronatului OFA UGIR au participat, în perioada 28-31 iulie, la o sesiune de instruire, organizată de Secretariatul General al Guvernului, prin programul PNRR, finanțat de UE prin programul ”NextGenerationEU”.

Cursul ”Dezvoltarea capacității administrative a organizațiilor societății civile și a gradului de digitalizare a acestora”, predat de doamna prof. univ. dr. Mihaela Mureșan, este destinat ONG-urilor și organizațiilor non-profit din România.

Cei 26 de cursanți din această sesiune au reprezentat organizații non-profit din Iași, Cluj, Gorj, Constanța, Alba-Iulia, Suceava, București.

Echipa care a reprezentat patronatul OFA a fost formată din colegele noastre:

  • Amalia Georgescu, vicepreședintă OFA UGIR Regiunea Nord-Est
  • Carmen Fediuc, președintă OFA UGIR Suceava
  • Oana Luca, președintă OFA UGIR Cluj
  • Marinela Strâmbulescu, președintă OFA UGIR Gorj
  • Viorica Cojocaru, coordonatoare departament comunicare OFA UGIR

De ce acest curs?

OFA susține necesitatea învățării continue pentru o mai bună cunoașterea a instrumentelor și pârghiilor destinate susținerii membrelor și pentru adaptarea constantă la realitățile socio-economice ale țării noastre și ale Europei în ansamblu.

Acest curs ne va ajuta să creștem rolul patronatului nostru în plan national și european.

”Într-un context dinamic și complex, acest program mi-a oferit o perspectivă amplă și profundă asupra necesității dezvoltării capacității administrative și a digitalizării, aspecte esențiale pentru consolidarea unui mediu propice în care organizațiile societății civile pot desfășura activități cu impact semnificativ. Unul dintre punctele forte ale cursului a fost abordarea holistică asupra rolului crucial pe care societatea civilă îl are în promovarea democrației, evidențiind și importanța unei colaborări strânse între organizațiile non-guvernamentale și administrația publică.

Am avut, de asemenea, ocazia să interacționez cu reprezentanți ai asociațiilor, fundațiilor, sindicatelor și patronatelor, oameni dedicați și competenți, ceea ce mi-a insuflat optimism și încredere în potențialul de colaborare și dezvoltare comună și mi-a reconfirmat faptul că patronatul OFA UGIR are forța, expertiza și motivația necesară pentru a coagula vocea unitară și semnificativă a femeilor antreprenor cu scopul de a contribui activ la dezvoltarea unui mediu de afaceri transparent, inovativ și sustenabil în România”, a punctat Oana Luca, președinta OFA UGIR Cluj.

Ce am învățat?

Cursul a abordat aspecte de interes major pentru organizații, precum:

  • Conceptul de capacitate administrativă, de societate civilă și de dezvoltare durabilă,
  • Legislația și mecanisme de participare/implicare/colaborare între societatea civilă și administrația publică,
  • Metode de dezvoltare a capacității sectorului neguvernamental în vederea consolidării cadrului de colaborare dintre administrație publică și societatea civilă,
  • Modalități de asigurare a unui mediu sigur și propice pentru activitatea societății civile, prin intermediul unui  cadru juridic național solid, bazat pe recomandări/ exemple/ legislații internaționale,
  • Metode și beneficii ale digitalizării activităților/proceselor/modului de funcționare al organizațiilor societății civile,
  • Transparentizarea activităților societății civile prin intermediul instrumentelor digitale,
  • Principii și mod de manifestare a dezvoltării durabile, egalitatea de șanse, nediscriminarea și egalitatea de gen.

Toate aceste informații ne-au ajutat să identificăm mai bine potențialul și rolul pe care îl are patronatul nostru în ecosistemul de afaceri românesc și european.

”Noutatea cursului a fost de înțelegere a necesității de a translata constant membrelor și  potențialelor membre ale patronatului valorile, dar și rolul patronatului nostru – mai ales cel de coagulare a femeilor antreprenor pentru a avea voce unitară și semnificativă în dialogul cu decidenții guvernamentali și parlamentari.

Și a mai fost un moment de însuflețire a optimismului, a încrederii că există destui oameni valoroși,  care gândesc bine, care sunt dispuși „să facă”. Oamenii simt nevoia de a se asocia și OFA UGIR are șansa unei creșteri naturale progresive, datorită valoroaselor reușite pe linie patronală de până azi!

Totodată am primit confirmarea necesității de a acționa în baza unui plan strategic ambițios și care contribuie la construirea parteneriatelor instituționale- așa cum este pentru OFA UGIR Programul 30 pentru 2030” a specificat Viorica Cojocaru, coordonator departament comunicare OFA UGIR.

Mai multe detalii despre activitățile și obiectivele noastre, puteți descoperi AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *