Despre fondurile europene ce sunt disponibile pentru IMM-uri │ Workshop-uri marca OFA UGIR și Raiffeisen Bank

În deplină concordanță cu angajamentele asumate încă de la înființare, patronatul Organizația Femeilor Antreprenor a continuat seria de evenimente dedicate informării și educării antreprenorilor din România cu privire la oportunitățile de finanțare ce sunt disponibile pentru dezvoltarea IMM-urilor din țara noastră cu ajutorul fondurilor europene.

Anul 2024 este un punct de turnură al Cadrului Financiar Multianual 2021-2027, un an vital pentru mediul privat din România, perioadă în care se lansează foarte multe apeluri de proiecte dedicate IMM-urilor (și nu numai).

Suntem conștiente, însă, de faptul că informația ajunge din ce în ce mai greu la beneficiarii potențiali ai finanțărilor, care au nevoie de sprijin pentru a naviga cât mai eficient în peisajul complex al diverselor surse prin care își pot finanța dezvoltarea, extinderea, chiar internaționalizarea.

În acest context special, împreună cu partenerii noștri de la Raiffeisen Bank România, am demarat o serie de workshop-uri cu antreprenorii din mai multe județe ale țării, întâlniri care au drept scop informarea acestora în legătură cu fondurile europene ce sunt disponibile pentru IMM-uri.

Aceste workshop-uri sunt susținute de către colega noastră Ana-Maria Icătoiu, vicepreședintă OFA UGIR și expertă în surse de finanțare pentru proiectele de investiții și cercetare-dezvoltare-inovare.

Ce descoperă aceștia în cadrul evenimentelor?

  • Informații relevante cu privire la fondurile nerambursabile disponibile pentru IMM-uri în regiunea lor (de ex. investiții productive; transformaredigitală; tranziție verde; cercetare – dezvoltare – inovare; producția de energie din surse regenerabile; eficiența energetică)
  • Ce tipuri de proiecte vor fi privilegiate în ceea ce privește accesarea de fonduri nerambursabile în următorii ani
  • Informații despre caracteristicile obligatorii pe care proiectele de investiții trebuie să le aibă în perioada următoare
  • Ce trebuie să pregătească pentru a fi gata să depună cereri de finanțare pentru fonduri nerambursabile în 2024
  • Răspunsuri la întrebările pe care le au cu privire la accesarea de fonduri nerambursabile pentru proiectele pe care și le propun
  • Care sunt greșelile frecvente pe care le fac solicitanții în încercarea de a accesa fonduri nerambursabile (și nu numai) pentru proiectele lor
  • Recomandări concrete care pot ajuta la securizarea accesării de fonduri nerambursabile (și nu numai) și la evitarea greșelilor de mai sus.

Până acum, am derulat aceste workshop-uri la:

Cluj-Napoca, 7 februarie

Târgu-Mureș, 9 februarie

Ploiești, 22 februarie

Târgu-Jiu, 26 februarie

Călărași, 29 februarie

Evenimentele au avut loc inclusiv cu sprijinul Agențiilor pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia și, respectiv, Sud-Muntenia, și al Oficiilor Județene pentru Finanțarea Investițiilor Rurale Gorj și, respectiv, Călărași.

În următoarele luni vom fi la București, Constanța / Tulcea și Iași.

Ana-Maria Icătoiu are 20 de ani de experiență în domeniul proiectelor de investiții, al dezvoltării sustenabile, al independenței și eficienței energetice, al proiectelor de cercetare-dezvoltare-inovare.

În cadrul actualului Cadru Financiar Multianual european, sprijină clienții în atragerea de finanțări nerambursabile pentru investiții ce țin de creșterea productivității și a competitivității, inovare, transformarea digitală, sustenabilitate și tranziția verde, independența și eficiența energetică.

Este managing partner al filialei București în cadrul grupului de firme „Avisso” și vicepreședintă a Organizației Femeilor Antreprenor (OFA) din România.

Face parte din:

  • Comitetul Consultativ pentru Mediul de Afaceri al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului;
  • Comitetul de Monitorizare a implementării Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR);
  • Comitetul de Monitorizare a implementării Programului Tranziție Justă 2021-2027;
  • Comitetul de Monitorizare a implementării Programelor Educație și Ocupare și, respectiv, Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027;
  • Comitetul de Monitorizare a implementării Programului Regional București – Ilfov 2021-2027;
  • Comitetul de Coordonare a Evaluării (CCE) pentru Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare (POCIDIF) 2021-2027;
  • Comitetul de Monitorizare a implementării Programului Asistență Tehnică 2021-2027.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *