Devenite deja o tradiție, întâlnirile și conferințele OFA UGIR se organizează de mai bine de 3 ani în toată țara, alături de alte evenimente organizate internațional.
Evenimentul de la Brașov, pentru care pregătirile au fost la cote maxime, la fel și emoțiile, a oferit doamnelor invitate ocazia de a evada din cotidian și de a se conecta cu alte femei antreprenor.
Am intrat în detaliu, în culisele acestui eveniment alături de Anda Maria Lupșan, președintele OFA UGIR Brașov, de la care am aflat că nu s-a dorit a fi un eveniment de business, ci aproape o simfonie a primăverii dedicată business-ului feminin.
Joi, 16 martie, OFA UGIR a găzduit în Brașov, o întâlnire inedită de networking ce a luat imaginea unei petreceri cu note elegante în stil britanic și a purtat numele de ”Women in business – A stylish tea party”, la inițiativa colegei noastre, Anda Maria Lupșan, președinte OFA UGIR Brașov.
Decorațiunile și aranjamentele florale inedite, cadourile, ambientul elegant și bunătățile culinare pregătite de partenerii noștri ne-au transferat într-un univers al eleganței, unde femeile s-au bucurat de revedere și de momentele petrecute împreună, indiferent de vremea nefavorabilă de afară.
În cadrul evenimentului, au participat peste 30 de femei antreprenor din regiunea Brașovului, ce s-au bucurat de atmosfera creată de colegele noastre din Organizației Femeilor Antreprenor din UGIR și au descoperit noutățile, alături de oportunitățile de finanțare și de dezvoltare a afacerilor lor.
În acest sens, Mirabela Miron, președinte OFA UGIR, și Amalia Georgescu, vicepreședinte OFA UGIR Regiunea N-E, au prezentat beneficiile membralității OFA UGIR, impactul pe care patronatul îl aduce la nivel național și internațional, cât și cum fiecare antreprenor poate sprijini comunitatea locală și națională prin implicare activă în societate. De asemenea, doamna Ana-Maria Icătoiu, vicepreședinte OFA UGIR, a evidențiat caracteristicile și valorile reprezentative OFA UGIR în raport cu posibitățile de dezvoltare a antreprenoriatului feminin, oferind soluții concrete de finanțare, oportunități de investiții și competențe digitale cu impact real în economia locală. Au fost prezentare detaliat și oportunitățile de traininguri și informare pe care le oferă UGIR și OFA UGIR.
Au fost încurajate momentele de networking, prezentarea profesională și personală a invitatelor noastre și au fost facilitate ocaziile de schimb de informații, date de contact și prezentarea partenerilor ce au facilitat întâlnirea.
Așa cum a punctat și în cadrul evenimentului, Anda Maria Lupșan, președinte OFA UGIR Brașov, organizatoarea acestei întâlniri de business premium, a declarat:
”Din perspectiva mea, evenimentul a fost exact cum mi l-am imaginat: a fost o atmosferă caldă, plăcută, relaxată, totul într-o sală de poveste. În ciuda temperaturii scăzute de afară și chiar a unor fulgi care au căzut de dimineață și ulterior s-au transformat în lapoviță, aranjamentele florale ale Cristinei Moldovan au adus primavăra în încăpere. Primăvara care a fost primită cu inima deschisă de către toate invitatele, care m-au copleșit cu cuvintele lor apreciative și care m-au făcut să uit de tot stresul și alergătura din ultima săptămână. Am avut emoții la început, însă când am văzut atâtea fete dragi mie, atâtea zâmbete și atâta căldură, m-am relaxat total și chiar m-am simțit minunat! Și bineințeles talentul și experiența Amaliei în moderarea evenimentelor, și-a spus cuvântul și a reprezentat un ajutor nemaipomenit. Întreaga echipă OFA UGIR a furnizat informații valoroase, care au fost primite cu maxim interes de către invitate.
Pe cealaltă parte, fiecare invitată a avut de prezentat o afacere sau un istoric de antreprenor care de cele mai multe ori ne surprindea și ne făcea să zâmbim admirativ. Mi s-a părut că a fost o sinergie absolut fantastică și la finalul serii mă simțeam plină de bucurie și infinit de recunoscătoare pentru toți partenerii care m-au susținut în organizarea evenimentului, pentru colegele mele din conducerea OFA UGIR, pe care le-am resimțit ca pe un pilon de susținere și pentru toate invitatele mele dragi, care au avut o energie și o prezență extraordinară.”
Cine este, de fapt, Anda Maria Lupșan și cum s-a gândit să facă acest eveniment elegant de networking?
Te invităm să o cunoști mai bine pe Anda, descoperind interviul pe care l-a realizat cu colega noastră, jurnalist Maura Anghel:
Î: Primul eveniment OFA UGIR Brașov. Ce surprize ați pregătit doamnelor?
R: Am ales o locație deosebită, care să le încânte, să le transmită feminitate și eleganță. Nu am dorit să optez pentru un spațiu clasic de business pentru că aici la OFA Brașov, îmi doresc să mergem, acum, dar și pe viitor, pe lângă direcția evidentă de antreprenoriat și pe una de special events. Să avem activități inedite, în locații deosebite și întâlnirile noastre să fie așteptate cu emoție și nerăbdare.
Tema acestui eveniment este ”A stylish Tea Party”, deci totul a fost țesut în jurul ideii de seară de ceai între doamne. Sala Prime Events, ce a găzduit evenimentul, este gestionat de antreprenoarea Oana Țeicu, ce s-a implicat cu tot sufletul pentru ca întâlnirea să iasă așa cum mi-am imaginat-o. Decorul floristic a fost oferit de designerul floristic Cristina Moldovan, care are firma Pictural, dar totodată și un proiect deosebit „Flori la Castel”(www.florilacastel.ro). Luana Arcana, care la rândul său este organizator de evenimente, designer și artizan de obiecte manufacturiere ne-a pus la dispoziție întreaga logistică decorativă. De asemenea, s-au servit gustări și prăjiturele delicioase, de la Brutăria Simplu, dar și un vin bun, pus la dispoziție de draga noastră prietenă Diana Alesandru, prin firma ei Wine Distribution.
M-am simțit recunoascătoare și foarte norocoasă cu această echipă de parteneri în spate, alături de parteneriatul și sponsorizarea din partea firmei Sennheiser, condusă de o puternică doamnă antreprenor din Brașov, Violeta Balint.
Acestea au fost doar câteva dintre surprizele pregătite doamnelor invitate și care au fost invitate, de asemenea, să devină membre OFA. O altă bucurie a fost prezența doamnelor din staff-ul OFA – Mirabela Miron, președintele OFA UGIR, Amalia Georgescu, vicepreședinte OFA UGIR NE și președinte OFA UGIR Iași, și Ana-Maria Icătoiu, vicepreședinte OFA UGIR, care au oferi informații valoroase legate de toate avantajele oferite de organizație membrelor sale.
Totul s-a desfășurat într-o bucurie și o deschidere absolută, la final invitatele plecând cu bucuria participării în cadrul acestui eveniment și si-au exprimat dorința de a deveni oficial parte din organizația și comunitatea OFA.
Î: Ascultându-vă cât de frumos povestiți despre seara din 16 martie, care a avut amprena ta, ne dorim să te cunoaștem mai bine.
Am 38 de ani, sunt mamă a două fetițe minunate, soție și antreprenor. Absolventă a Facultății de Comunicare și Relații Publice din cadrul UBB-Cluj.
De aproape 10 ani sunt parteneră într-o afacere de e-commerce, care își are sediul în Spania, desfășurând alături de partenerii noștri din domeniul home&living afaceri B2B în toată Europa. Totodată am o experiență de peste 15 ani ca designer de interior, profesie care s-a născut dintr-o pasiune și pe care am hrănit-o și cizelat-o atât prin participarea la numeroase cursuri în țară și în străinătate, cât și prin mult studiu individual.
La ora actuală colaborez deosebit de bine cu Tunde Timohe și studioul de design In Casa (www.incasamobili.ro), alături de care oferim servicii complete de design interior, unde preluăm întreaga responsabilitate: de proiectare, achiziții produse, realizare mobilier pe comandă și urmărirea de șantier, livrând astfel proiecte complete, cu predare la cheie. Acest lucru este un mare beneficiu pentru clienții noștri, pentru că amenajarea sau reamenajrea locuinței este un proces foarte complex. Fără niște specialiști alături poate să genereze multe frustrări, pierderi de timp și bani, iar rezultatul să nu fie cel sperat.
Î: Ce v-a tras la OFA UGIR?
Nu m-a atras ceva anume, pentru că eu nu cunoșteam această organizație până anul trecut. A fost darul întâmplării. Mergeam la București cu prietena mea, Monica Ioanitescu, fondatoarea ONG-ului croat „Femina” și CEO la „Lifestyle Check In”, cu care desfășor niște proiecte foarte interesante la nivel internațional. Trebuia să ajungem la o gală organizată de Camera de Comerț a Marii Britanii și anterior evenimentului, ea a insistat să mi le prezinte pe doamnele de la OFA UGIR.
Așa am ajuns să le cunosc pe Mirabela și Ana-Maria, cu care am avut o discuție scurtă, dar plină de căldură și consistență. Am aflat că OFA UGIR Brașov rămăsese fără coordonator, căci doamna antreprenor urma să își relocheze afaceream și mi-au lansat această provocare. Eu tocmai avusesem ideea de a crea un club de business, de networking în care să aibă loc și evenimente interesante la care participanții să aibă ocazia să facă afaceri într-un mediu mai informal, mai atipic, mai original. Astfel, cred ca am fost omul potrivit la locul potrivit, pentru ca propunerea Mirabelei a venit să susțină ceea ce îmi doream eu și chiar mai mult. O organizație de acest gen este desigur mult mai puternică decât cea la care mă gândisem eu si aduce mult mai multe beneficii membrelor sale.
Î: Ce gânduri și vise aveți cu structura din Brașov?
Îmi doresc să construiesc o echipă de doamne deschise și generoase, care vor și pot să ofere din cunoașterea si experienta lor. Îmi doresc să creez o comunitate în care să ne susținem nu doar în business, ci și în probleme personale, dacă vor exista. Noi, ca femei, avem multe provocări de-a lungul vieții, avem roluri foarte complexe și de multe ori avem nevoie de susținere pe mai multe planuri.
Îmi doresc să realizăm împreună un spațiu de încredere, unde să ne ajutăm reciproc să creștem și să strălucim. Din această cauză, cred că cel mai important lucru pe care îl urmăresc în crearea echipei nu este succesul profesional, cifra de afaceri sau numărul de angajati, ci caracterul și intenția femeilor care conduc o afacere mai mică sau mai mare. Pentru ca aceste două lucruri au puterea de a construi sau de a distruge.
Îmi doresc totodată să le susținem în mod concret pe antreprenoarele care se află la început de drum. În legătură cu acest aspect, am discutat cu Mirabela Miron despre un potențial program de susținere a start-upurilor, în care să venim cu servicii-suport. Este încă un proiect-pilot, vom vedea cum se va materializa. Aș vrea să sprijinim chiar și afacerile mai vechi, dacă au ajuns la un impas, să le oferim programe de mentorat. Mi-ar plăcea să cuantificăm modul în care vor crește afacerile membrelor.
Și pentru că îmi place să mă joc, consider că este important să nu ne luăm mereu foarte în serios, să ne permitem uneori să ne mai amintim de copiii din noi, să facem anumite lucruri ieșite din tiparul vieții de adult. Vreau să păstrez deci ideea inițială de a organiza niște întâlniri inedite, care să ne scoată din rutină, să ne permită să fim creative și să ne bucurăm de o perspectivă mai diferită asupra lucrurilor. Un picnic chic în natură, la care să discutăm despre afaceri ar fi o idee, spre exemplu. Până la urmă, afacerile cele mai frumoase se leagă în cele mai neașteptate locuri.
Elsie de Wolfe, inventatoarea designului interior ca profesie, a spus cândva, prin anii 1900, la New York: „I am going to make everything around me beautiful – that will be my life”. După 120 de ani, în celălalt capăt al lumii, cuvintele ei sunt motto-ul vieții mele, ambiția mea cea mai arzătoare fiind aceasta de a aduce în viața oamenilor din jurul meu cât mai multă frumusețe posibilă și să mă înconjor, la rândul meu, de frumos.
Sunt onorată pentru oportunitatea oferită de a deține funcția de Președinte OFA UGIR Brașov și am încredere că împreună vom dezvolta o comunitate de femei puternice și împlinite, care se susțin și se ajută reciproc să crească.
Toate fotografiile evenimentului ”A stylish tea party” sunt disponibile AICI.
Photo credits: FotoMihai