Poveștile valoroase ale femeilor de afaceri din OFA UGIR, incluse în campania „We Are Half”

Cinci femei emblematice din cadrul Patronatului Organizația Femeilor Antreprenor din Uniunea Generală a Industriașilor din România – OFA UGIR sunt parte a campaniei We Are Half datorită activității lor extraordinare din domeniile în care activează.

Campania We Are Half este inițiată de Asociația Solidaritate și Egalitate, cu sprijinul Tudor Communications, fiind un proiect coordonat de Mihaela Tudor, antreprenoare premiată în domeniul PR și Daniela Palade Teodorescu, jurnalistă cu o vastă experiență.

Scopul campaniei este să aducă în agenda publică inegalitățile de gen și de șanse între femei și bărbați și să combată discriminările, astfel încât tot mai multe femei să fie implicate inclusiv la nivel decizional, în toate domeniile de activitate.

Campania prezintă portretele și poveștile unor femei remarcabile din domenii precum știință, tehnologie, inginerie, medicină, antreprenoriat, administrație publică, social, artă și cultură sau din apărarea drepturilor femeilor.

Printre acestea ne numără Roxana Mânzatu (secretară de stat), Iulia Ramona Chiriac (fosta șefă a Reprezentanței Comisiei Europene în România), Andreea Marin (jurnalistă), Elisabeta Lipă (președinta Federației Române de Canotaj), Ramona Strugariu (europarlamentar) sau Marta Ușurelu (jurnalistă, fondatoarea revistei BIZ Magazine).

Mirabela Miron, președinta OFA UGIR, a reușit să-și facă auzită vocea în lumea afacerilor de la o vârstă foarte tânără, având peste 20 de ani de experiență în antreprenoriat.

Este fondatoarea grupului de firme Avisso care activează în consultanță fiscală și accesarea de finanțări europenă și , iar împreună cu familia deține afaceri în domeniul producției de ambalaje reciclabile și în industria de beauty și wellness. 

Prin intermediul OFA UGIR, Mirabela inspiră și susține numeroase femei în drumul lor către succesul antreprenorial, promovându-le, sprijinindu-le și oferindu-le un cadru adecvat pentru dezvoltarea și creșterea afacerilor lor.

Cred în solidaritatea feminină și încurajez antreprenoarele să dea înapoi din binele lor către comunitățile în care trăiesc și muncesc”, a spus aceasta.

Ana Maria Icătoiu, vicepreședinta OFA UGIR și Managing Partner Avisso, are 20 de ani de experiență în domeniul proiectelor private de investiții, al dezvoltării sustenabile, al independenței și eficienței energetice și al proiectelor de cercetare-dezvoltare-inovare. 

În actualul Cadru Financiar Multianual european, ea reprezintă IMM-urile în dialogul permanent cu autoritățile de management care gestionează fondurile europene nerambursabile pentru investiții ce țin de creșterea productivității și a competitivității, inovare, sustenabilitate și tranziția verde, independența și eficiența energetică și transformarea digitală. 

Ana-Maria colaborează cu sistemul public din România, dar și cu instituțiile europene (Comisia Europeană, Comitetul Economic și Social European) în vederea configurării de instrumente de finanțare optime pentru afacerile deținute și/sau administrate de către femei antreprenor. 

“Implicarea cât mai multor femei în toate sectoarele de activitate va conduce la creșterea accelerată a economiei, ceea ce înseamnă un nivel de trai mai bun și o societate prosperă. Studiile arată că afacerile conduse de femei sunt mai profitabile decât cele conduse de bărbați, femeile demonstrând astfel etică profesională, expertiză și determinare în derularea proiectelor”, a precizat Ana Maria Icătoiu.

Mioara Iofciulescu, vicepreședinta OFA UGIR, CEO Atlantis România și președinta Academiei de Artă Handmade București, și-a început cariera în televiziune la doar 17 ani și a continuat să activeze în industria de media până în anul 2005. 

La doar 25 de ani a devenit administrator al unui grup de firme ce activa în domeniul consultanței și dezvoltării imobiliare, fiind cea mai tânără femeie care conducea un consiliu de administrație la momentul respectiv, într-un domeniu dominat de bărbați. 

Este licențiată atât în comunicare și relații publice, cât și în științe juridice, deține specializări în dreptul afacerilor și drept civil, a absolvit cu distincție un program de EMBA în SUA, iar în prezent este doctorand în muzeologie la Londra. Cu o experiență de peste 25 de ani în domeniul juridic, administrarea afacerilor, management de proiect, consultanță pentru afaceri,  comunicare și media, Mioara conduce în prezent proiecte de dezvoltare imobiliară sustenabilă, producție de energie electrică din surse regenerabile, realizează o emisiune pentru televiziunea Tele7abc și coordonează activități de promovare a artei handmade și a tradițiilor și meșteșugurilor românești.

„Femeile au o contribuție unică și esențială la dezvoltarea societății în care trăim, contribuție ce ar trebui să fie potențată prin încurajarea și susținerea venite din partea factorilor decizionali. Avem nevoie de mai multe femei în funcții de conducere, în mediul politic și în toate sectoarele de activitate. Aceasta este șansa României de a atinge nivelul de dezvoltare și civilizație pe care ni-l dorim pentru generațiile viitoare”, a declarat Mioara Iofciulescu.

Camelia Botezatu, vicepreședinta OFA UGIR, președinta Emblematic România și vicepreședinta Fundației Colegiului Național de Apărare, este absolventă a Facultății de Drept și Administrație Publică, specializarea administrație publică, precum și a Facultății de Instalații pentru Construcții din cadrul Universității Tehnice Gheorghe Asachi din Iași. Pe parcursul carierei sale profesionale a urmat programe educaționale pe tema problemelor actuale ale securității naționale în domeniul științelor militare, informații și ordine publică la Colegiul Național de Apărare.

Totodată, s-a perfecționat în domeniul protecției infrastructurilor critice, calificându-se ca ofițer de legătură pentru securitatea infrastructurii critice naționale și europene, prin instruire la Facultatea de Comandă și Stat Major, din cadrul Universității Naționale de Apărare Carol I din București.

Începând cu anul 2011 a condus mai multe proiecte editoriale valoroase în cadrul Editurii Paideia, lucrările editate sub marca Emblematic România regăsindu-se în Biblioteca Vaticanului și în bibliotecile administrațiilor prezidențiale din întreaga lume. 

În prezent, este expert al Comunității pentru Asigurarea Continuității Guvernării și a Serviciilor Critice din cadrul Departamentului Analiză Strategică și Cooperare al Centrului Euro-Atlantic pentru Reziliență aflat în subordinea Ministerului Afacerilor Externe și corespondent pentru România al Federației Memoriale NATO (Calais, Franța).

“Egalitatea de gen, prin drepturi, oportunități, responsabilități și respect, se constituie ca parte a rezilienței societale. Această egalitate reprezintă forța interioară a unei societăți, care îi permite să depășească perioadele dificile și să iasă mai puternică din ele”, a declarat Camelia Botezatu.

Irina Stoenescu, membră activă OFA UGIR în cadrul departamentului cultural, Președinta WIN Gallery și Vicepreședinta WIN Alliance, o platformă de business care aduce împreună oameni și idei în vederea unei contribuții reciproce care să genereze valoare adăugată și rezultate pentru comunități întregi, nu doar pentru indivizi. Iar din perspectiva dezvoltării rezidențiale, este un concept ce pune accent pe calitatea locuirii, aducând elemente valoroase din  artă, educație, inovație și sustenabilitate.

Irina a fost elevă a uneia dintre cele două clase UNESCO de liceu din România, fapt ce i-a permis să facă parte din asociație culturală „România în lume”, a cărei misiune era de a contura imaginea țării, în contextul integrării europene și al globalizării. Astfel,  în perioada adolescenței, a  avut privilegiul de a sta alături de scriitori, diplomați, oameni de știință, politicieni, artiști și jurnaliști, pentru a discuta, a elabora strategii și a comunica despre rolul, avantajele și neajunsurile României din acel moment.

În 2003 aplecat să studieze științe politice și relații internaționale în SUA, un program interdisciplinar care face legătura între politică, economie, cultură și mediu. A devenit din ce în ce mai interesată de sustenabilitate, de înțelegerea interacțiunii dintre țări, entitățile publice și private, de efectele polarizante ale globalizării. Până în 2021 a activat în calitate de consultant independent pentru strategie și inovație la intersecția dintre alimentație, sănătate și dezvoltare sustenabilă. 

A colaborat cu multe companii, organizații non-guvernamentale, instituții educaționale și de cercetare din zeci de țari, a făcut documentare cu privire la resurse alimentare, utilizări tradiționale și non-tradiționale, aplicații comerciale și statut de reglementare, deschidere de canale import-export, analiza concurenței, strategia de inovare, agende educative și modalități de implementare sau conținut media.

“Egalitatea de șanse este o precondiție a unei societăți prospere, funcționale și armonioase. Nu este o concesie, ci o alegere de a fructifica pe deplin potențialul nostru intelectual, economic și moral. Nu este o inversare de privilegii, ci o recunoaștere a meritelor și a eforturilor. Nu este o ștergere a identității, ci o punere a ei in valoare. Pentru a trece de la nivelul declarativ la cel faptic este nevoie de fiecare dintre noi”, a susținut Irina Stoenescu.

“Fiecare femeie, antreprenoare din OFA UGIR, ascunde o poveste de succes care merită să fie auzită. În lupta pentru egalitate, modelele autentice nu doar că inspiră, dar ne reamintesc că întregul nostru potențial este infinit. We Are Half dă glas realizărilor care modelează viitorul”, a declarat Mihaela Raluca Tudor.

Campania We Are Half include mai multe activități menite să sublinieze mesajul egalității de gen între femei și bărbați, al egalității de șanse, al eliminării discriminării și promovării diversității și incluziunii. Printre acestea se numără proiectul Educație pentru egalitate care are ca obiective promovarea egalității de gen, diversitatea și incluziunea la nivel gimnazial, precum și încurajarea elevilor să exploreze liber aspirațiile profesionale, depășind barierele prejudecăților legate de gen, contribuind la formarea unei noi generații mai deschise și mai incluzive, prin demontarea prejudecățile de gen atât de adânc înrădăcinate în societatea noastră.

Tot în scopul demontării prejudecăților, percepțiilor și stereotipurilor de gen, un alt proiect inclus în campanie promovează egalitatea de gen la volan, având ca obiectiv recunoașterea egală a competențelor și responsabilităților femeilor și bărbaților în conducerea auto, contribuind astfel la un mediu mai sigur și mai incluziv în trafic.

Unul dintre cele mai ambițioase proiecte marca We Are Half se numește Bancnotele inspirației și prevede apariția unor femei remarcabile pe moneda națională. Aceasta este o inițiativă amplă, care cuprinde nu doar designul bancnotelor, ci și o serie de evenimente și materiale informative menite să amplifice mesajul și să educe publicul larg.

Printre personalitățile avute în vedere de acest proiect se numără Regina Maria a RomânieiMaria Tănase, vocea care a reprezentat sufletul și simțirea românească pe tot mapamondul, Sarmiza Bilcescu, prima româncă avocat și prima femeie din lume cu un doctorat în drept, Cella Serghi, una dintre cele mai importante prozatoare române ale literaturii interbelice, Cecilia Cuțescu Stork, prima femeie angajată profesor într-o academie de arte de stat din Europa sau Elena Caragiani-Stoienescu, prima femeie aviator din România.

Egalitatea de gen, diversitatea și incluziunea sunt concepte din ce în ce mai des invocate în agendele internaționale ale organizațiilor, forumurilor economice, asociațiilor și companiilor. Egalitatea de gen și drepturile femeilor nu sunt un moft, despre care discutăm informal, ci sunt valori fundamentale care stau la baza unei lumi prospere, care se poate dezvolta durabil. Pentru că egalitatea de gen schimbă perspectiva în domenii cheie: educație, sănătate, social, economie. Egalitatea de gen este mama tuturor politicilor publice care promovează sustenabilitatea. Când o femeie prosperă, toți cei din jurul ei prosperă. O lume mai bună pentru femei e o lume mai bună pentru noi toți”, a spus Daniela Palade Teodorescu.

Dacă femeile ar participa la economia mondială în aceeași proporție ca bărbații, 13 trilioane de dolari ar fi generați suplimentar până în anul 2030, adică nu mai puțin de 12 % din nivelul PIB-ului global, arată un studiu McKinsey.

Articol realizat de echipa Ziarul News și poate fi accesat AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *