Renate Popescu: ”Dacă ai răbdare, înțelepciune și atitudine pozitivă, toate obstacolele sunt facil de trecut”

Renate Popescu, președinte OFA UGIR Bihor și președinte CECCAR Bihor, este un antreprenor de succes, soție și mamă a trei băieți! Renate este expert contabil, auditor financiar, consultant fiscal și consultant pentru management, având o experiență pe piața financiar contabilă și fiscală de peste 25 de ani. Nu în ultimul rând, Renate Popescu a făcut parte din juriul competiției OFA START-UP ANGELS, unde a jurizat cu profesionalism toate proiectele de afacere ale concurentelor înscrise în concurs.

 

Doamna Renate Popescu, pentru început aș dori să ne spuneți cum ați pornit pe calea antreprenoriatului: cum ați pornit afacerea și cum ați crescut-o?

 Renate Popescu: Sunt un freelancer specializat pe tot ce înseamnă analiză și dezvoltare de business, specializat pe probleme economice, contabile și mai ales optimizări fiscale. Informația contabilă, este foarte importantă într-o afacere, pentru că de modul în care este prezentată în bilanț situația patrimoniului și perfomanța unei companii depinde cum este apreciată de către utilizatorii acestei informații: parteneri, bănci, autorități fiscale și nu în ultimul rând poziția angajaților față de  locul lor de muncă. Portofoliul meu de clienți nu conține un număr mare de companii, sunt orientată spre contribuabili de nivel mediu si mari.

Dacă este adevărat că o afacere se construiește începând de la munca de jos, atunci pot spune că am făcut toți pașii necesari pentru a ajunge la un nivel de succes în profesie. Nu am avut norocul de la fi lângă un mentor la începutul carierei mele, am fost nevoită să lupt pentru fiecare treaptă pe care am urcat. Fapt pentru care sunt mereu dispusă să îi ajut pe tinerii care vor să urmeze orientarea mea profesională.

În perioada de pandemie am atras pentru clienții mei toate sursele de finanțare și ajutor acordate de guvernanți, am accesat foate facilitățile fiscale, astfel că, pot spune cu bucurie, toți au trecut chiar foarte bine prin această perioadă.

 

”Aș fi ipocrită să afirm că nu am avut și eșec în afaceri. Nu este antreprenor care să poată afirma cu onestitate așa ceva!”

Cum v-a schimbat afacerea din punct de vedere profesional dar și personal?

Îmi place să interacționez cu oameni din toate domeniile de activitate, sunt adepta muncii în echipă și cred cu convingere că succesul unui proiect nu provin din solitudine. Pot spune cu hotărâre că toate acestea au dus la dezvoltarea mea din punct de vedere profesional și bineînțeles mi-au asigurat satisfacții pe plan personal.

Care au fost obstacolele/prejudecățile pe care a trebuit să le depășiți?

Poate nu mă credeți dar nici nu îmi aduc aminte de obstacole. Dacă ai răbdare, înțelepciune și atitudine pozitivă toate obstacolele sunt facil de trecut. Iar în ceea ce privește prejudecățile oamenilor, nu vom putea niciodată să fim pe placul tuturor și sunt conștientă și chiar am simțit uneori pe propria piele răutatea și invidia celor din jur. Dar accept că oamenii sunt de multe feluri și merg mai departe.

Ce calități trebuie să aibă o femeie ca să fie un antreprenor de succes?

Aceleași calități ca și un bărbat. Dar să știi că dacă o femeie este determinată să realizeze ceva în viață, va reuși mult mai bine, pentru că de noi, femeile, depind persoane din viața noastră și suntem mult mai determinate și responsabile.

Din punctul dvs de vedere, există o rețetă a succesului?

Să îți cunoști businessul și meseria, adică să fii documentat mereu și la zi cu noutățile, să muncești cu seriozitate și responsabilitate, acestea cred că stau la baza succesului și mai ales a satisfacției personale.

Ați avut vreun eșec în afaceri? Cum l-ați depășit?

Aș fi ipocrită să afirm că nu am avut și eșec în afaceri, nu este antreprenor care poate afirma cu onestitate așa ceva. Cum l-am depășit? Cu gust amar și dezamagire de multe ori, dar cu fruntea sus și încredere în mine.

Care este modelul dvs de leader și cum v-a influențat/motivat acesta?

Nu am un model de leader, dar asta nu înseamnă că nu am cunoscut oameni la care am apreciat extrem de mult modul în care și-au construit și dezvoltat afacerea.

Cum reușiți să mențineți un echilibru între viața privată și cea de antreprenor?

De vineri după masa și până luni dimineața, timpul meu este dedicat familiei. Iar acum, când pot spune că am ajuns la un nivel la care nu mai trebuie să depun atât de mult efort în profesie, mai mult decât weekend-urile și sărbătorile le petrec acasă, cu familia mea.

Care este cel mai important lucru la care a trebuit să renunțați, în favoarea afacerii?

Mai mult timp pe care l-aș fi petrecut cu copiii mei. Dar, copiii mei au fost prioritatea mea numărul unu în viață și sunt foarte mândră de toți cei trei băieți ai mei: Andrei, David și Cristian, în ordinea în care s-au născut.

Enumerați 3 sfaturi de încurajare/dezvoltare personală/profesională pe care le-ați da femeilor antreprenor. 

Construirea unei echipe puternice, etică în afaceri și să nu uite niciodată că acasă le așteaptă o familie. Adică un echilibru între profesie și viața personală.

Vă mulțumim!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *