Concluziile conferinței regionale OFA UGIR de la Craiova

Conferința regională marca OFA UGIR, cu tema „Despre fonduri nerambursabile, investiții și competențe digitale cu impact real în economia locală – Regiunea Sud-Vest Oltenia”, s-a desfășurat joi, 22 iunie, în cadrul Hotel Europeca din Craiova, în prezența a peste 50 de antreprenori și participanți din diverse domenii de afaceri.

Conferința a pus un accent deosebit pe importanța dezvoltării competențelor digitale în mediul de afaceri. În era digitală în care trăim, este esențial ca antreprenorii să fie la curent cu noile tehnologii și să le utilizeze eficient pentru a-și dezvolta afacerile.

Prin prezentările și dezbaterile susținute de specialiști în domeniul IT, energie, consultanță financiară și marketing, participanții au învățat despre tendințele actuale, soluțiile digitale și bune practici pentru a-și crește eficiența și competitivitatea.

Scopul acestei conferințe regionale, dar şi misiunea fundamentală a organizaţiei au fost sintetizate, în debutul întâlnirii, de către Mirabela Miron, fondatoarea OFA UGIR şi preşedintele patronatului.

„Cineva spunea ieri la radio că nu guvernanţii sunt responsabili de viitorul copiilor noştri, nu miniştrii, nu primarii, ci noi. Fiecare dintre noi purtăm o responsabilitate. Avem o misiune mai mare decât aceea de a avea grijă de familia noastră, de casa noastră, de oraşul nostru.

Cred că avem şi misiunea de a avea grijă unii de alţii. Şi această misiune o aducem şi în business. Este important să ne cunoaştem, să începem să colaborăm, să ne dăm mâna. Trebuie să fim şi noi parte a procesului schimbării pe care ne-o dorim pentru România.

Cred că 70% din IMM-urile din România au o cifră sub un milion de euro. Asta înseamnă că noi suntem la început de drum. Iar pentru a creşte avem nevoie să ne unim forţele, să fim împreună.” – a spus aceasta, mulţumind tuturor participanţilor pentru prezenţa la eveniment.

Întâlnirea din data de 22 iunie, de la Craiova, a avut, pe de o parte, scopul de networking, fiind un eveniment important pentru comunitatea femeilor de business din Oltenia.

În acelaşi timp, în agenda conferinţei au fost incluse şi o prezentare a oportunităților de business și de accesare de finanțări şi o sesiune de dezbateri. Discuţia a gravitat în jurul fondurilor nerambursabile, a investițiilor și a competențelor digitale cu impact real în economia locală.

„Ne propunem să facilităm legăturile între oamenii de afaceri din Craiova.” – a declarat Daniela Nicolae, gazda și organizatoarea acestei conferințe regionale, fondatoarea Craiova Business Club și președintele OFA UGIR Craiova.

„Încurajăm, susţinem şi dezvoltăm foarte multe activităţi, prin patronatul nostru, prin care femeia să se poată manifesta. Patronatul nostru OFA UGIR are reprezentanțe atât în județele din țară, cât și în Republica Moldova sau Croația, urmează să mai deschidem și în alte țări.” a precizat Amalia Georgescu – moderator eveniment și vicepreședinte OFA UGIR Regiunea N-E.

În cadrul primului panel, Ana Maria Icătoiu, vicepreședintele OFA UGIR, expert finanțări europene și guvernamentale, a vorbit despre noutățile în planul dezvoltării pentru regiunea Sud-Vest Oltenia, competențe digitale și investiții potențiale.

„Avem nevoie de un nivel de digitalizare mai mare, care să ușureze atât munca antreprenorilor, cât și a angajaților.”

A subliniat importanța accesării acestor fonduri și a evidențiat faptul că județul Dolj dispune de sume substanțiale atribuite prin Fondul pentru Tranziție Justă. Acesta presupune o cofinanțare de 25% din partea beneficiarilor, reprezentând cel mai mic cuantum solicitat în cadrul finanțărilor prin granturi.

Participanții au fost informați despre oportunitățile oferite de aceste fonduri nerambursabile și au avut posibilitatea să dezbată și să primească sfaturi punctuale pentru propriile idei de afaceri.

A doua parte a conferinței s-a focalizat pe discuții aplicate pe specificul regiunii, cu exemple de programe de finanțare care urmează a fi lansate în această toamnă.

Pe lângă partea de afaceri, conferința a avut și un aspect cultural distinctiv. Participanții au avut ocazia să se bucure de o expoziție de artă handmade organizată de Academia de Artă Handmade București.

Aceasta a inclus costume tradiționale cu valoare de patrimoniu, precum și piese vestimentare, bijuterii și decorațiuni premiate la diferite concursuri. Expoziția a subliniat importanța meșteșugurilor tradiționale în contextul modern și a promovat artiștii și artizanii români.

Dorim să le mulțumim tuturor invitaților, speakerilor, partenerilor media și colaboratorilor care au fost alături de noi și s-au implicat activ pentru ca evenimentul să fie unul de succes.

Decoperă întreg albumul foto AICI. 

Preluare știre: Gazeta de Sud, Business Voice

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *